Temiz Üretim Politikalarının Uygulanması Çalıştayı

Üretimin ülke ekonomilerindeki payları önemli bir yer tutmaktadır. Üretimin başlangıcı ise tüketimdir! Sınırlı bir dünyada sınırsız üretim hedefleriyle oluşturulmuş politikalar, ülkeleri değil üst basamaklara taşımak kısa zaman içerisinde tam ters etki yaratabilir. Ülkemizdeyse Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı bunun farkına vararak emin adımlarla uzun süredir çalışmalar yürütmekte. Bunların başında Temiz Üretim Merkezi’nin hayata geçirilmesi yer alıyor. Temiz üretime geçmenin imalat sanayimizdeki önemi ise çok büyük. UNIDO Eko-verimlilik (Temiz Üretim) Programı kapsamında yapılan iyileştirmelerle elde edinilen tasarruflar sonucu projeler kısa sürede kendini amorti etmiş.  Temiz üretim çalışmalarıyla hammadde, su, enerji gibi girdiler azaltılarak ekonomik fayda sağlanırken ürün kalitelerinde de iyileştirme sağlanmış. Bu ekonomik fayda ile birleştiğinde firmalara rekabette üstünlük sağlamakta. Ülkemizde yaklaşık 80 bin imalat yapan tesis mevcut. Bu çalışmaları  sanayimiz üzerinde yaygınlaştırmaya başladığımız zaman ise istenen ekonomik kalkınmaya doğru gidilecektir. Temiz üretimin sanayimizde yaygınlaştırılması adına Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı 5-6 Eylül 2013 tarihinde Ankara Plaza Hotel’de Temiz Üretim Politikalarının Uygulanması Çalıştayı gerçekleştirilecektir. Bakanlıktan yapılan davet metni ise;

Temiz Üretim Politikalarının Uygulanması Çalıştayı

T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü tarafından “Temiz Üretim Politikalarının Uygulanması” konu başlıklı bir çalıştayın düzenlenmesi için 08.01.2013 tarihinde yapılan TAIEX başvurusu, Avrupa Komisyonu tarafından yapılan değerlendirmede başarılı bulunarak kabul edilmiştir. 5-6 Eylül 2013 tarihlerinde Ankara Plaza Hotel’de düzenlenecek olan çalıştaya, Türkiye, Danimarka, İrlanda, Romanya, Macaristan, Almanya ve Bulgaristan’dan konuşmacılar katılacaktır. Çalıştayda temiz üretim ile ilgili AB stratejisi ve politikalarına, ulusal politika dokümanlarına ve temiz üretim politikalarının uygulanması ve izlenmesi süreçlerine ilişkin farklı ülke örneklerine değinilecektir. Bu çalıştay ile temiz üretim politikaları geliştirmekle görevli olan kurum ve kuruluşlar başta olmak üzere tüm katılımcıların, temiz üretim politikaları alanında AB deneyimleri ve farklı ülkelerin uygulamaları ile ilgili bilgi edinmeleri ve dolayısıyla ulusal temiz üretim politikalarının oluşturulması ve uygulanması süreçlerine daha geniş bir bakış açısıyla bakabilmelerinin sağlanması hedeflenmektedir.

Sanayimizin sürdürülebilir iş modellerine doğru geçişinin, atılan bu adımlarla daha da hızlanacağı ise ortada… Verimlilik Genel Müdürlüğü’nü bu çalışmasından dolayı kutlamamak olmaz sanırım…

Temiz Üretim Politikalarının Uygulanması Çalıştayı” için 2 yorum

Bir Cevap Yazın

