Temiz Üretim Merkezi Hayata Geçiyor

Sanayide temiz üretim sürecine geçişin desteklenmesi politikaları kapsamında Türkiye Sanayi Stratejisi Belgesi’nde tanımlanan eylemlerden biri olan ve aynı zamanda Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı 2013-2017 Stratejik Planı’nda yer alan “kaynakların verimli kullanılması ve çevreyle uyumlu üretim prensipleri doğrultusunda, sanayide temiz üretim/eko-verimlilik programlarının uygulanması sağlanması, bu çerçevede bir Temiz Üretim/Eko-Verimlilik Merkezi kurulması” hedefi doğrultusunda; TÜBİTAK MAM Çevre Enstitüsü, “Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü” olarak yeniden yapılanmış ve Verimlilik Genel Müdürlüğü’nün yönlendiriciliği ile bu alanda çalışmalara başlamıştır.

Temiz Üretim Merkezi Planor Yasam

06/04/2013 tarih ve 218 sayılı Bilim Kurulu’nun 5 no.lu kararı gereğince Ulusal Temiz Üretim Merkezi işlevini üstlenecek olan Enstitünün, uzun yıllara dayanan alandaki tecrübesi ve bilgi birikimi ile, temiz üretim/eko-verimlilik uygulamalarının ülke çapında yaygınlaştırılarak Türk sanayisinin sürdürülebilir büyümesine ve uluslararası rekabet gücünün artırılmasına katkı sağlayacak projelerin uygulanması bakımından kilit roller üstlenmesi öngörülmektedir.

Dünyada çok sayıda ülkede faaliyet gösteren Temiz Üretim Merkezleri’nin yürüttükleri faaliyetler genel olarak aşağıdaki gibi sıralanabilir:

  • Temiz üretimin faydaları ve avantajları hakkında bilinci artırmak,
  • Yerel uzmanları eğitmek ve temiz üretimle ilgili yerel kapasiteyi geliştirmek,
  • İşletmelere temiz üretim uygulamalarında teknik destek sağlamak,
  • Temiz üretimle ilgili proje hazırlama sürecinde işletmelere yardımcı olmak,
  • Teknik bilginin yaygınlaştırılmasını sağlamak,
  • Ulusal ve yerel yönetimlere politika konusunda tavsiyelerde bulunmak.

TÜBİTAK MAM Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü’nün Ulusal Temiz Üretim Merkezi işlevini üstlenmesiyle birlikte birçok strateji ve politika belgesinde yer alan hedefler ile ülkemizin 2013 Yılı Programı’nda tanımlanmış olan 141 no.lu Tedbir (“Sanayide temiz üretim/eko-verimlilik çalışmalarının uygulanmasını sağlamak amacıyla bir Temiz Üretim/Eko-Verimlilik Merkezi kurulacaktır”) yerine getirilmiş olacaktır.

Kaynak

Bir Cevap Yazın

